Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στέφθηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές στο "F1 In Schools" στις ΗΠΑ


Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στέφθηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές στο “F1 In Schools” στις ΗΠΑ

H ομάδα “Infinite Racing” η ομάδα των εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη, κέρδισε τον παγκόσμιο διαγωνισμό “F1 in Schools”, στο Austin του Texas των Ηνωμένων Πολιτειών και είναι πλέον παγκόσμια πρωταθλήτρια.

H ελληνική ομάδα κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα με 852,3 βαθμούς, έναντι 837 της “Infitude” από την Αυστραλία και της “Endeavour” από την Γερμανία, που κατετάγη 3η με 770,5 βαθμούς. Η άλλη ελληνική ομάδα που είχε προκριθεί στον παγκόσμιο τελικό, η Aeolus Racing πήρε την 7η θέση.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για διαγωνισμό σχεδιασμού, κατασκευής και αγώνα ταχύτητας μικρών μοντέλων αγωνιστικών αυτοκινήτων Formula 1, στον οποίο συμμετείχαν συνολικά 39 ομάδες, από 23 χώρες.

Οι μαθητές δεν μπορούν να πιστέψουν πως κατάφεραν να κατακτήσουν την πρώτη θέση και τονίζουν πως το όνειρό τους έγινε πραγματικότητα.

Τα μέλη της ομάδας, μαθητές και μαθήτριες λυκείου, είναι οι Κυριάκος Θεοφανίδης, Χαράλαμπος Κάλφας, Βασιλεία Νιαβή, Στυλιανός Μαυρομάτης και Αγγελική Σαμαρά, με υπεύθυνο καθηγητή τον Ιωάννη Νταουντάκη. Τα παιδιά παρέλαβαν τα μετάλλιά τους και ευχαρίστησαν για την ευκαιρία που τους δόθηκε, η οποία, όπως λένε, “άλλαξε τις ζωές μας και βοήθησε να εξελιχθούμε ως προσωπικότητες”.

Όσον αφορά στο διαγωνισμό, οι μαθητές σχεδιάζουν στον Η/Υ μια μικρογραφία αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula 1, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατο λογισμικό 3D CAD (Computer Aided Design) και ελέγχουν σε εικονική αεροσήραγγα την αεροδυναμική του αντίσταση, με λογισμικό προσομοίωσης ρευστών CFD. Το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο από ειδικό ξύλο balsa.

Τα αυτοκίνητα κινούνται με φυσίγγια CO2 και ταχύτητα περίπου 60-70 χλμ/ώρα πάνω σε μία ευθύγραμμη αγωνιστική πίστα μήκους 24m, στην οποία είναι συνδεδεμένα μ’ ένα λεπτό νήμα. Η πίστα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να μπορούν δύο αυτοκίνητα να συναγωνίζονται ταυτόχρονα. Με χρήση αισθητήρων και κατάλληλο εξοπλισμό μετρούνται οι χρόνοι των αυτοκινήτων καθώς και οι χρόνοι αντίδρασης των μαθητών στην εκκίνηση.

Στο στάδιο της υλοποίησης οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες των 3 έως 6 μελών με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλους ο καθένας, όπως ο αρχηγός ομάδας, σχεδιαστής μοντέλου F1, κατασκευαστής μοντέλου F1, γραφίστας, υπεύθυνος marketing & επικοινωνίας, υπεύθυνος διαχείρισης πόρων, υπεύθυνος σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδας και εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε ομάδα προετοιμάζει ένα αναλυτικό πλάνο ενεργειών και διαχείρισης πόρων και αναζητά υποστηρικτές της προσπάθειάς τους να διακριθούν.