Διαμαρτυρία φοιτητών του ΑΤΕΙ Σίνδου για τη Γραμμή 52


Τι απάντησε ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ;

Έχει ξεκινήσει η διαδικασία διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων στον ΟΑΣΘ τόνισε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας.

«Σε ό,τι αφορά την προμήθεια νέων λεωφορείων, έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία διαγωνισμού καθώς ο προηγούμενος ακυρώθηκε. Έχουν γίνει οι επαφές με την αρμόδια ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων για να εξασφαλιστούν οι πόροι.  Ο νέος διαγωνισμός λοιπόν, αφορά την προμήθεια 1000 λεωφορείων από τα οποία τα 350 θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη. Από αυτά, τα 300 θα είναι ηλεκτροκίνητα, καθώς είναι η νέα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα 50 θα καλύψουν τις πρώτες ανάγκες. Επομένως, ο οργανισμός θα περάσει σε νέο μίγμα καυσίμου με την ηλεκτροκίνηση. Χρειάζεται 1- 1, 5 χρόνος για να υλοποιηθεί ο διαγωνισμός αυτού του μεγέθους, να υπάρξουν οι συμβάσεις και να αρχίσουν να έρχονται τα πρώτα λεωφορεία στη χώρα», ανέφερε ο κ. Σκόδρας σε δηλώσεις του.

Αναφορικά με τους ελέγχους εντός των λεωφορείων ο κ. Σκόδρας σημείωσε πως «από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μας, ξεκινήσαμε να αντιμετωπίσουμε την κουλτούρα “Δεν πληρώνω”, η οποία δυστυχώς υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Ενδεικτικό της πλήρους εγκατάλειψης των ελέγχων, είναι πως το πρώτο οκτάμηνο του έτους οι έλεγχοι απέδωσαν 135 πρόστιμα συνολικά, όταν στους μήνες Σεπτέμβριο Οκτώβριο, οι έλεγχοι απέδωσαν πάνω από 800 πρόστιμα. Ο σκοπός φυσικά δεν είναι η επιβολή προστίμων αλλά η διαμόρφωση μιας κουλτούρας καταβολής εισιτηρίου. Γι’ αυτό, έως και τις 21 Νοεμβρίου έχουμε πραγματοποιήσει 30.000 ελέγχους στα δρομολόγια, δηλαδή περίπου στο 11% των δρομολογίων. Όταν ο κόσμος όμως είναι “σαρδελοποιημενος” στο αστικό, δεν γίνεται ο έλεγχος, αλλά ευελπιστούμε από τη νέα χρονιά να αλλάξει η κατάσταση αυτή».

Έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΘ βρέθηκαν φοιτητές από ΤΕΙ της Θεσσαλονίκης οι οποίοι εξέφρασαν την διαμαρτυρία τους για τον συνωστισμό στην γραμμή 52. Οι φοιτητές σε συνομιλία που είχαν με τον πρόεδρο του Οργανισμού, Γιώργο Σκόδρα, ζήτησαν πιο συχνά δρομολόγια. Επίσης, ζητούν ένα κονδύλι από το υπουργείο παιδείας, για δωρεάν μετακίνηση για όλους τους φοιτητές.

«Γνωρίζουμε όλοι την κατάσταση την οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες, δεν είναι μόνο η γραμμή του 52. Δυστυχώς υπάρχει ένα μεγάλο έλλειμμα στον αριθμό των οχημάτων το οποίο πρέπει να αναπληρωθεί άμεσα και για αυτό δουλεύουμε. Είναι γνωστή η κατάσταση με τα προβλήματα που υπάρχουν και στην γραμμή 52 με τα παιδιά, αποτελεί προτεραιότητα μας και ελπίζουμε στο επόμενο 3μηνο να έχουμε βελτιώσει αισθητά την κατάσταση», επισήμανε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Σε σχέση με τον διαθέσιμο στόλο του ΟΑΣΘ «καταφέραμε το τελευταίο 3μηνο να αυξήσουμε περίπου κατά 60% τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν και όμως είμαστε ακόμα μακριά, χρειάζεται και άλλη δουλειά και δουλεύουμε καθημερινά προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν περίπου 320 με 340 λεωφορεία σε καθημερινή βάση, σίγουρα χρειαζόμαστε και άλλα.

Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ θα προχωρήσει από την καινούρια χρονιά θα μας δώσει την δυνατότητα να μεταφέρουμε περίπου 60 με 70 λεωφορεία που κυκλοφορούν εκτός του πολεοδομικοί συγκροτήματος εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος δηλαδή θα μπορούμε να εξυπηρετούμε το 80% του μεταφορικού έργου.

Δυστυχώς όταν ξεκίνησα 19 Αυγούστου είχαμε 213 λεωφορεία σε κυκλοφορία που έπρεπε να είναι 457», ανέφερε τέλος ο κ. Σκόδρας.

oasth1.jpg

oasth2.jpg