Εντάσσεται σε ένα συνολικό πλάνο μέχρι το 2023.
Την επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων στη Σίνδο κατά 7.000 τμ ενόψει της ενίσχυσης της παρουσίας της στις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων αλλά και της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας δρομολογεί η Rail Cargo Logistics Goldair. Η επέκταση εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί εντός του 2021, αφού προηγουμένως λάβει το πράσινο φως των αυστριακών σιδηροδρόμων, εταίρου της Goldair. Με την εν λόγω επένδυση το σύνολο των αποθηκευτικών χώρων της Rail Cargo Logistics Goldair αναμένεται να φθάσει τα 15.000 τμ.
Όπως τόνισε o Καλλίνικος Καλλίνικος, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Ομίλου Goldair στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, η Rail Cargo Logistics Goldair στοχεύει στην ενίσχυση του μεριδίου της στις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων στην Ελλάδα στο 50% το 2020 από 15-20% σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι η Rail Cargo Logistics Goldair είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία, μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αναπτύσσει με δικά της βαγόνια σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα. Πλέον, όπως τόνισε ο κ.Καλλίνικος, θα έχει και τις δικές της μηχανές έλξης. Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της εταιρείας θα αρχίσει να υλοποιείται από την 1/1/2020 με την εκκίνηση της μεταφοράς εμπορευμάτων με τις τέσσερις δικές της μηχανές έλξης, τρεις πετρελαιοκίνητες και μία ηλεκτροκίνητη) και θα επιτευχθεί τους επόμενους μήνες με την προσθήκη άλλων τριών μηχανών. Επιπλέον, στα σχέδια της εταιρείας είναι η προμήθεια υβριδικών μηχανών το 2021.
Ο κ.Καλλίνικος σημείωσε ότι η επέκταση των αποθηκών της Σίνδου και η αγορά τροχαίου υλικού εντάσσονται στο πεντατές επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ύψους 20 εκατ.ευρώ, που θα ολοκληρωθεί το 2023. Επίσης, στο επενδυτικό πρόγραμμα εντάσσεται και η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού. Η εταιρεία έχει ήδη 5 πιστοποιημένους μηχανοδηγούς, ενώ άλλοι 6 είναι στο τελικό στάδιο της πρακτικής τους άσκησης φτάνοντας πολύ σύντομα στο σύνολο των 11 μηχανοδηγών.
Ο κ.Καλλίνικος αναφέρθηκε και στο ζήτημα των ακριβών συντηρήσεων του τροχαίου υλικού, το οποίο γινόταν από την ΕΕΣΣΤΥ και πλέον από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως είπε, η συντήρηση είναι κατά 400% ακριβότερη από αυτή που πληρώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Προσπαθούμε να λύσουμε το θέμα και με επιστολή μας προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουμε ζητήσει να γίνει αναπροσαρμογή του κόστους», σημείωσε.
Η Rail Cargo Logistics Goldair είναι αποτέλεσμα της ένωσης του ευρωπαϊκού κολοσσού των κρατικών αυστριακών σιδηροδρόμων και της Goldair, ενός από τους μεγαλύτερους Ελληνικούς ομίλους μεταφορών, εκτείνεται σε 16 χώρες της Ευρώπης και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Το 2019 με βάση το τονάζ που μεταφέρθηκε η εταιρεία πέτυχε να καταστεί ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός μεταφορέας πετρελαίου και γενικότερα υγρών καυσίμων και πετρελαιοειδών στην Ελλάδα, με περισσότερους από 160.000 μεταφερόμενους τόνους πετρελαίου, pet coke κ.ά.
Επίσης σημαντικές είναι και οι ποσότητες ζάχαρης και δημητριακών που μεταφέρθηκαν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και σε συνδυασμό με ταχύτατους χρόνους παράδοσης (Κροατία – Ελλάδα 2 ημέρες).
Για την Goldair Cargo (Διεθνείς Μεταφορές Εμπορευμάτων & Logistics) το 2019 έφερε θετικά αποτελέσματα. Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου επενδύσεων, ολοκληρώνοντας την ανέγερση νέων ιδιόκτητων αποθηκευτικών χώρων συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής και δρομολογώντας τις εργασίες για την κατασκευή αποθήκης και γραφείων έκτασης 3.000 τ.μ. στο Ηράκλειο Κρήτης, σε ιδιόκτητο οικόπεδο, συνολικής επένδυσης 8 εκατ. ευρώ.
Επίγεια εξυπηρέτηση
Αναφορικά με την επίγεια εξυπηρέτηση αεροδρομίων η Goldair Handling διατήρησε το 2019 το μερίδιο αγοράς της στην Ελλάδα, ενώ κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδιά της στη διεθνή αγορά καθώς και να εισέλθει σε μια ακόμα χώρα (Ελβετία), κερδίζοντας τον διαγωνισμό για αποκλειστική παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης. Η έναρξη της εν λόγω λειτουργίας είναι προγραμματισμένη την 1η Ιανουαρίου 2020, με διάρκεια αδειοδότησης 5 έτη και θα απασχοληθούν περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι.
Επίσης, το 2019 εξυπηρέτησε πάνω από 129.000 πτήσεις σημειώνοντας άνοδο 1%, ενώ από τον εμπορευματικό σταθμό της εταιρείας στον ΔΑΑ διακινήθηκαν περίπου 51 χιλ. τόνοι εμπορευμάτων και ταχυδρομείου. Άξια αναφοράς, η υλοποίηση του ετήσιου επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, με την ενίσχυση και ανανέωση (ακόμα και την ηλεκτροκίνηση) του επίγειου εξοπλισμού κατά 3,5 εκατ. ευρώ. Στο κομμάτι της απασχόλησης, κατά τη θερινή περίοδο, η εταιρεία απασχόλησε περισσότερους από 3.500 υπαλλήλους στην Ελλάδα (αύξηση 1,6%), κατέχοντας την 23η θέση βάσει της κατάταξης της ICAP στο «Leading Employers in Greece». Στο εξωτερικό (Κύπρο και Βουλγαρία) απασχολήθηκαν περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι.
Τέλος, όσον αφορά το πελατολόγιο της, στην Ελλάδα η Goldair Handling πρόσθεσε νέες συνεργασίες, όπως η Air Europa Cargo, Austrian Airlines (SKU Airport), Get Jet, Oman Air, Saudia & Saudia Cargo, Skyup Airlines ενώ παράλληλα ανανέωσε συμφωνίες με σημαντικούς πελάτες της όπως η Αegean, Aeroflot, American Airlines, Cyprus Airways, Emirates, iFly, Lot, Lufthansa, Novair, Smartlynx, Star air, Sundair, UPS, Ural Airlines, Utair, Yamal κ.ά.