4 εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το Στρατόπεδο Γκόνου


Αναμένεται να δημιουργηθεί logistics center.

Τέσσερις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, για τη δημιουργία logistics center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, την ΑΚΤΩΡ και το σχήμα των κατασκευαστικών INTΡΑΚΑΤ με ΤΕΚΑΛ.

Η κατάθεση των φακέλων, σε αυτή την Α΄ Φάση του διαγωνισμού, έκρυβε και κάποιες εκπλήξεις καθώς τελικά δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον η Belterra του ομίλου Ιβάν Σαββίδη, ενώ δεν συμμετείχε και ο όμιλος Μελισσανίδη όπως τουλάχιστον αναμένετο. Αντίθετα, εκδήλωσε ενδιαφέρον η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έχει αναλάβει μεταξύ άλλων και τα έργα της Fraport στο αεροδρόμιο Μακεδονία, από κοινού με την ΤΕΚΑΛ η οποία έχει εκτελέσει σειρά έργων στο λιμάνι του Πειραιά.

Να σημειωθεί ότι στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ, μετέχει πλέον με μετοχικό μερίδιο 20% ο κ. Δημήτρης Κούτρας, πρώην πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ιστορικό στέλεχος της ΑΚΤΩΡ επί δεκαετίες.

Στόχος της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η αξιολόγηση των φακέλων που υποβλήθηκαν στη Φάση Α΄να ολοκληρωθεί ει δυνατόν στις επόμενες 7-10 ημέρες, ώστε η εταιρεία να προχωρήσει πολύ γρήγορα στο κρίσιμο Στάδιο 1 της Φάσης Β’, κατά το οποίο θα διεξαχθεί «ανταγωνιστικός διάλογος», με αντικείμενο τον καθορισμό του βασικού σχεδιασμού του έργου. Με την ολοκλήρωση του διαλόγου, θα ακολουθήσει το Στάδιο 2 για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ θα επιδιώξει ώστε σε σύντομους χρόνους να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία, με σκοπό την ανάδειξη του παραχωρησιούχου εντός Ιανουαρίου 2019.

Σημειώνεται ότι ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ προβλέπει την παραχώρηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου για περίοδο 50 ετών, με κριτήρια ανάθεσης το οικονομικό αντάλλαγμα, αλλά και τη μέγιστη αξιοποίηση του ακινήτου όπως επίσης το ύψος της επένδυσης και τον χρόνο κατασκευής του τεχνικού έργου.

Σημειώνεται ότι ήδη έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα έργων της ΕΡΓΟΣΕ η σιδηροδρομική επανασύνδεση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου με το σταθμό της Διαλογής, έργα υποδομής και επιδομής σε μήκος 1,5-2 χλμ.

Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι ο ΟΣΕ θα συμφωνήσει για τη μεταφορά του Εμπορευματικού Σταθμού Θεσσαλονίκης εντός του πρώην στρατοπέδου, κάτι που θα έκανε το Γκόνου πολύ ελκυστικότερο για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, λόγος για τον οποίο υποστήριζε αυτό το έργο η ΓΑΙΑΟΣΕ.

 

Πηγή: voria.gr