“Δεν ξέρω τι θα κάνεις με το ενοίκιο, πούλα το αμάξι, εγώ έχω μάθει να ζω με 5.000 ευρώ το μήνα”


“Δεν ξέρω τι θα κάνεις με το ενοίκιο, πούλα το αμάξι, εγώ έχω μάθει να ζω με 5.000 ευρώ το μήνα”

Μαρτυρίες από την ακραία και αδιάλλακτη στάση ιδιοκτητών ακινήτων που φιλοξενούσαν καταστήματα στο κέντρο μετέφερε ο Πρόεδρος της Βενέτης, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης.

Αίσθηση είχε προκαλέσει τον περασμένο Οκτώβριο η είδηση ότι η αλυσίδα Φούρνοι Βενέτης έβαλε λουκέτο σε πέντε καταστήματα καθώς οι ιδιοκτήτες τους αρνούνταν στο lockdown εξαιτίας της πανδημίας κορονοϊού, να μειώσουν τα ενοίκια. Στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες με αφορμή την δημιουργία προϊόντων που θα διατίθενται μέσω σούπερ μάρκετ αλλά και την ανάπτυξη δύο νέων τύπων καταστημάτων, ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, έκανε εκτενή αναφορά για την αντιμετώπιση που είχε από μερίδα ιδιοκτητών ακινήτων.

Χαρακτηριστικά ο κ. Μονεμβασιώτης ανέφερε: η εταιρεία δέχθηκε μεγάλη πίεση όταν μπήκαμε στην περίοδο Covid19. H Βενέτης έχει την ιδιαιτερότητα να παίρνει τα μισθωτήρια συμβόλαια στο όνομα της. Υπό το βάρος της πίεσης μερίδας των ιδιοκτητών ανακοινώσαμε τον Οκτώβριο ότι κλείνουμε 5 καταστήματα. Το θέμα των ακινήτων αποτέλεσε ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας που δεν είχαμε προβλέψει. Για να καταλάβετε το μέγεθος, όταν προέκυψε ο κορονοϊός προσελάβαμε πέντε νέους συνεργάτες για να συνομιλούν αποκλειστικά με τους ιδιοκτήτες. Οι μη συνεργάσιμοι είναι ένα μικρό ποσοστό, γύρω στο 10% και κυρίως κληρονόμοι, άνθρωποι της νέας γενιάς που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στην ζωή τους και σου έλεγαν “κόψτε τον λαιμό σας, πούλα το αμάξι σου, δεν μας νοιάζει τι θα κάνετε, εγώ έχω μάθει να ζω με 5.000 ευρώ τον μήνα και δεν δέχομαι μείωση ενοικίου”.

Μισθωτήρια που ήταν 10 – 15 ετών και δεν είχε καθυστερήσει ποτέ η πληρωμή τους, όταν ήρθε ο Covid και ζητήσαμε από τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες μία μείωση ενοικίου για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η στάση τους ήταν αδιάλλακτη. Οι άνθρωποι αυτοί εκβιάζουν και δυστυχώς εκβιάζουν με τα δικαστήρια. Σήμερα τα δικαστήρια μέσα σε αυτή την κρίση βγάζουν διαταγές απόδοσης των καταστημάτων, κάτι το οποίο εγώ θεωρώ απαράδεκτο για περιόδους πανδημίας σημειώνει ο κ. Μονεμβασιώτης.

Η κατάσταση στο κέντρο

Ξεχωριστή αναφορά έγινε από τον μεγαλομέτοχο της Βενέτης για την κατάσταση στο κέντρο της πρωτεύουσας και το προσωρινό λουκέτο στο Great. Το Great στην Ομόνοια, ένα κατάστημα το οποίο είχε 35 – 40 εργαζόμενους, κατέγραφε 42 χιλιάδες ευρώ ζημιές τον μήνα. Ξεκίνησε τον Ιούλιο και ανέστειλε την λειτουργία του τέλη Δεκεμβρίου και κάθε μήνα “έγραφε” αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ ζημιές. Στο κέντρο δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν ούτε τουρίστες ούτε Έλληνες εργαζόμενοι. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει πάει αρκετά πίσω η έναρξη λειτουργίας του πρώην Jackson Hall στο Κολωνάκι, που αν το επιτρέψουν οι συνθήκες θα ανοίξει την Άνοιξη.

Ένα κατάστημα Βενέτης στο κέντρο έχει απολέσει τζίρους της τάξης του 60% – 80 % αυτή την περίοδο, αντίστοιχα ένα κατάστημα στα Βόρεια και στα Νότια προάστια έχει απώλειες τζίρου από 25% – 40% και ένα στα Δυτικά προάστια η μείωση είναι κατά τι μεγαλύτερη. Κατά μέσο όρο η πτώση πωλήσεων των καταστημάτων στην Νομό Αττικής ήταν της τάξης του 41%.

Τον Δεκέμβριο του 2019 η εταιρεία είχε ταμειακά διαθέσιμα ύψους 7,5 εκατ. ευρώ, για να σταματήσουμε την “αιμορραγία” στα καταστήματα διαθέσαμε σημαντικά κεφάλαια και ένα χρόνο αργότερα, το ταμείο μας από τα 7,5 εκατ. ευρώ έχει πέσει στο 1,5 εκατ. ευρώ κατέληξε ο κ. Μονεμβασιώτης.

Η επιχείρηση η οποία έχει μηδενικό δανεισμό ευελπιστεί ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σε έναν βαθμό το 2021 και για αυτό τον λόγο έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ και την είσοδο της σε νέες κατηγορίες και τύπους καταστημάτων.