Η δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης στο μικροσκόπιο της Cosco.
Τη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα την ευρύτερη περιοχή Καλοχωρίου – Μενεμένης σκανάρει η πολυεθνική εταιρεία Cosco, προκειμένου να αποκτήσει το δικό της logistics center.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο στόχαστρο της κινεζικής Cosco, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών στον πλανήτη, έχει μπει το εγκαταλελειμμένο κτήριο της Softex, το οποίο βρίσκεται επί της Παλαιάς Συμμαχικής οδού στα Διαβατά.
Η Cosco, που μία δεκαετία και πλέον, νωρίτερα, είχε μπει στο παιχνίδι της διεκδίκησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της Θεσσαλονίκης, φαίνεται να μην έχει σταματήσει ποτέ το φλερτ με την πόλη.
Δεδομένου πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, ο κινεζικός κολοσσός θέλει να παίξει ενεργό μέρος στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται για την πόλη.
Στο πλαίσιο αυτό φέρεται να συζητά, αν και ακόμη είναι σε αρχικό στάδιο οι επαφές, την απόκτηση των παλιών αποθηκών της Softex και συγκεκριμένα της οικοπεδικής έκτασης 96.024 τ.μ. στην οποία βρίσκονται. Αξίζει να σημειωθεί πως το ακίνητο βρίσκεται βορείως σε επαφή με τις σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ, οι οποίες αναμένεται να συνδεθούν με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Στο ακίνητο συμπεριλαμβάνονται δύο κτίσματα (αποθήκη – γραφεία) συνολικού εμβαδού 6.322 τμ, τα οποία έχουν ανεγερθεί διαδοχικά από την Αθηναϊκή Χαρτοποιία (Softex) την περίοδο 1964-66 (αρχική αποθήκη), 1974-76 (νέα αποθήκη-επέκταση),1998-2000 (κτήριο γραφείων). Το αρχικό κτίσμα έχει κατασκευαστεί το 1966.
Οι αποθηκευτικοί χώροι λειτούργησαν μέχρι το 2000, οπότε και εγκαταλείφθηκαν στην…τύχη τους. Τη διετία 2016-2017 το υπουργείο Εθνικής Άμυνας χρησιμοποίησε την εμβληματική αποθήκη σαν κέντρο φιλοξενίας προσφύγων.
Στα πλεονεκτήματα του ακινήτου – η τιμή πώλησης του οποίου αποτιμάται σύμφωνα με πληροφορίες περί τα 25 εκατ. ευρώ – τα οποία φαίνεται να συνυπολογίζει η Cosco είναι το μέγεθός του, η αναγνωρισιμότητα του, η γειτνίαση του με σημαντικές βιομηχανικές μονάδες, η θέση του στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και η εγγύτητα του στο λιμάνι.