Έως τις 10 Απριλίου ξεκινούν τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ στις λεωφορειακές γραμμές του Δήμου Δέλτα


Μετ’ εμποδίων, εξ αιτίας του κορωνοϊού, πρόκειται να τρέξουν αυτή την εβδομάδα οι διαδικασίες για τη σταδιακή έναρξη των δρομολογίων των ΚΤΕΛ στις 25 γραμμές τις οποίες εκχωρεί ο ΟΑΣΘ.

Το πρώτο βήμα πρόκειται να γίνει σήμερα το μεσημέρι με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης από ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ. Όπως εξήγησε  ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, λόγω των μέτρων προφύλαξης οι υπογράφοντες θα προσέρχονται στα γραφεία του ΟΣΕΘ σταδιακά.

Τη σύμβαση θα υπογράψουν εκ μέρους του ΟΣΕΘ ο κ. Τόσκας, εκ μέρους του ΟΑΣΘ ο πρόεδρος Γιώργος Σκόδρας και ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σπανός, εκ μέρους του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος Στέφανος Τσόλης και ο διευθύνων σύμβουλος καθώς και οι πρόεδροι των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς προς τα οποία υπεκμισθώνεται μέρος του μεταφορικού έργου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης κ. Τσόλη τα πρώτα δρομολόγια με λεωφορεία των ΚΤΕΛ πρόκειται να ξεκινήσουν πιθανότατα το προσεχές Σάββατο. “Θα πρέπει προηγουμένως να λυθούν κάποια διαδικαστικά ζητήματα όπως για παράδειγμα η ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης των οδηγών, η έκδοση των πιστοποιητικών από τα τελωνεία, ο έλεγχος από ΚΤΕΟ κ.ο.κ. Επίσης, θα πρέπει να γίνουν και κάποια δοκιμαστικά δρομολόγια για μια δυο μέρες προκειμένου να εξοικειωθούν οι οδηγοί με τις διαδρομές”.

Η έναρξη των δρομολογίων θα γίνει από την ανατολική Θεσσαλονίκη, από τις γραμμές του δήμου Θέρμης, τις οποίες θα αναλάβει το ΚΤΕΛ Σερρών. Ήδη και στα 29 λεωφορεία του συγκεκριμένου ΚΤΕΛ έχουν τοποθετηθεί εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα ενώ έχουν γίνει και οι προσλήψεις των οδηγών. Σήμερα και αύριο πρόκειται να μπουν μηχανήματα και στα 10 λεωφορεία του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής τα οποία επίσης θα αναλάβουν γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Θα ακολουθήσει η τοποθέτηση του εξοπλισμού στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (σε αρκετά έχει ήδη μπει) καθώς και σε αυτά του ΚΤΕΛ Κιλκίς.

Σύμφωνα με τον κ. Τσόλη ως την επόμενη Δευτέρα 23 Μαρτίου τα ΚΤΕΛ θα έχουν μπει και στις έντεκα γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης και σταδιακά, ως το αργότερο στις 10 Απριλίου και στις υπόλοιπες 14 γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης, ξεκινώντας από Μάλγαρα, Σίνδο, Ιωνία, Καλοχώρι, Χαλάστρα, Κουφάλια, Καλλιθέα, και προς το τέλος Ωραιόκαστρο και Λαγκαδά.

Δεν θα ασκήσει ένδικα μέσα το Συνδικάτο

Η επιβατική κίνηση στον ΟΑΣΘ έχει πέσει σημαντικά, τις δε τελευταίες ημέρες, μετά το κλείσιμο όλων των καταστημάτων ψυχαγωγίας η πτώση είναι κατακόρυφη. Σύμφωνα με πληροφορίες, από το ύψος της επιβατικής κίνησης σήμερα και αύριο, θα καθοριστεί και το νέο πρόγραμμα δρομολογίων, εάν θα χρειαστεί δηλαδή να αραιώσουν κάποια δρομολόγια στην περίπτωση που συνεχιστεί η μείωση της επιβατικής κίνησης. Αποφάσεις επ’ αυτού θα ληφθούν στο αυριανό διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Συνδικάτο των Εργαζομένων προσανατολίζεται να μην ασκήσει ένδικα μέσα κατά της απόφασης για την εκχώρηση των 25 λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ. “Μετά την τροπολογία την οποία ψήφισε τον περασμένο Δεκέμβριο η κυβέρνηση ουσιαστικά νομιμοποίησε την απ’ ευθείας ανάθεση στα ΚΤΕΛ, συνεπώς, μας στέρησε το δικαίωμα προσφυγής στη Δικαιοσύνη” δήλωσε στην ο πρόεδρος του Συνδικάτου Δημήτρης Τσερμενίδης. Προσέθεσε, ωστόσο, ότι “η τελική απόφαση επ’ αυτού θα ληφθεί σε συνεννόηση με τους νομικούς μας συμβούλους και έπειτα από συνεδρίαση του δ.σ. του Συνδικάτου”.