Για κάθε χιλιάρικο που πέφτει στην αγορά το 70% φεύγει στο εξωτερικό
Ο Γιώργος Αρβανιτίδης τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη διάρκεια της επίκαιρης επερώτησης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για τις συνεχείς αναβολές στην κατάθεση του αναπτυξιακού πλαισίου για τη χώρα.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά:
Πριν σχεδιάσετε κίνητρα για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας πρέπει να δείτε πως θα συνθέσουμε σήμερα ξανά το ΑΕΠ της χώρας, ποιοι τομείς θα παίξουν και ποιο ρόλο και να αποφασίσετε ποιοι είναι αυτοί οι κλάδοι που θα αναπτυχθούν και – κατά κύριο λόγο – θα στηρίξουν την στέρεα ανάπτυξη από εδώ και πέρα.
Να χαράξετε τομεακές πολιτικές ανά κλάδο, ακόμα – ακόμα ανά προϊόν, σύμφωνα με τις αγορές, ώστε να δώσετε κατεύθυνση, κίνητρο στους επιχειρηματίες, σιγουριά στους επενδυτές.
Για κάθε χιλιάρικο που πέφτει στην ελληνική αγορά – όπως έχουμε εκπαιδεύσει τον κόσμο να λέει «ρίξτε λεφτά στην αγορά» – πάνω από το 70% επιστρέφει πίσω, την ίδια στιγμή, σ’ αυτόν που πουλά τα προϊόντα στην ελληνική αγορά και σίγουρα δεν είναι ελληνικές επιχειρήσεις. Είναι εισαγόμενα. Αγοράζουμε εργασία και δουλειά από άλλες χώρες, δυστυχώς.
Συνδυάστε τη χαμηλή φορολογία με ρήτρα απασχόλησης ώστε οι επενδύσεις να φέρουν δουλειές. Δουλειές σταθερές και καλά αμειβόμενες. Μόνο τότε η ανάπτυξη θα αφορά τους έλληνες πολίτες.
Δημιουργήστε ένα σοβαρό πλαίσιο δεύτερης ευκαιρίας.
Ποιος θα επιχειρήσει από εδώ και πέρα σ’ αυτή τη χώρα; Οι άνθρωποι οι οποίοι θυμούνται – αυτοί και οι οικογένειές τους – ότι έχουν καταστραφεί, ότι τα ΑΦΜ τους βρίσκονται κατεστραμμένα ήδη, ότι χρωστούν στο ΙΚΑ, στα ταμεία, στην εφορία, ότι φοβούνται μην τους σταματήσει ο αστυνόμος όταν βγαίνουν έξω; Αυτοί θα επιχειρήσουν;
Αν αυτοί δεν επιχειρήσουν, οι άλλοι που τους βλέπουν και φοβούνται πιστεύετε ότι θα’ ναι οι άνθρωποι οι οποίοι θα οδηγήσουν το άρμα της ανάπτυξης;
Στη Θεσσαλονίκη το 35% των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων είναι πιθανό να οδηγηθεί σε λουκέτο εντός του έτους.
Ειδικότερα, για τη συμβολή της ναυτιλίας στην αναπτυξιακή προσπάθεια ο κ. Αρβανιτίδης σημείωσε:
Η Ναυτιλία αποτελεί βασικό οικονομικό μέγεθος για τη χώρα και τον προνομιακό χώρο που θα καθορίσει τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδας τις επόμενες δεκαετίες.
Η συμβολή της στο ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών και η δημιουργία θέσεων εργασίας, την καθιστά έναν από τους δυναμικότερους συντελεστές του ΑΕΠ, με ισχυρή πολλαπλασιαστική επίδραση στην ευρύτερη οικονομία.
Η οικονομική κρίση επιβάλλει – περισσότερο από ποτέ – η ναυτιλιακή μας πολιτική να βασιστεί στην αξιοποίηση του πρωταγωνιστικού ρόλου της ελληνικής ναυτιλίας, ως ισχυρού παράγοντα διαμόρφωσης τόσο της παγκόσμιας, όσο και της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής.