Άμεση καθίσταται η ανάγκη συντήρησης και αξιοποίησής του.
Την άμεση ανάγκη συντήρησης του αναχώματος Καλοχωρίου στα σημεία όπου η θάλασσα είναι σε υψηλότερο επίπεδο σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας κατά την ενημέρωση – περιήγηση δημοσιογράφων στο δυτικό παράκτιο μέτωπο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο πρωτοβουλίας της Περιφέρειας για την ενιαία αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου.
Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα είναι πολύ κρίσιμο το ανάχωμα να συντηρείται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Όπως είπε τα βράχια που υπάρχουν προστατεύουν το ανάχωμα που είναι χωμάτινο από τον ελεύθερο κυματισμό ώστε να μην διαβρωθεί. Σημείωσε ότι υπάρχουν δέκα σημεία που τα βράχια έχουν διαρραγεί και σε ενδεχόμενο που η θάλασσα φουσκώσει και το ανάχωμα σπάσει τα νερά θα φτάσουν μέχρι την εθνική οδό και θα προκληθούν ζημιές δισεκατομμυρίων. «Για τις παρεμβάσεις συμφωνεί και ο φορέας του Δέλτα Αξιού πλην όμως μας λείπει η τελική έγκριση από το υπουργείο για να μπορέσουμε να επέμβουμε όσο γίνεται νωρίτερα για να μη θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές» τόνισε χαρακτηριστικά.
Αξιοποίηση του μετώπου με παράκτια συγκοινωνία
Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα στο σημείο του δρόμου – αναχώματος σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι εκεί που αρχίζει το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού θα φτιαχτεί η πρώτη στάση της θαλάσσιας συγκοινωνίας ενώ στο σημείο ακριβώς απέναντι όπου ήταν παλιά η χωματερή του Καλοχωρίου η οποία πλέον έχει αποκατασταθεί εδώ και 15 χρόνια το όραμα είναι να αναπλαστεί η περιοχή με τη δημιουργία χώρων ξεκούρασης και αναψυχής.
Πρόταση της περιφέρειας για μεταφορά των διοδίων των Μαλγάρων
Θέση στο ζήτημα της κατασκευής πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα και τα Μάλγαρα πήρε ο Αντιπεριφερειαρχής. Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα η πρόταση της Περιφέρειας και των δήμων της περιοχής υπάρχει από το 2010 για τη μεταφορά των διοδίων των Μαλγάρων προς το Κλειδί σε απόσταση όχι μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου. Έτσι τα βαρέα οχήματα δεν θα μπορούν να παρακάμπτουν τα Μάλγαρα, όπως συμβαίνει σήμερα, δημιουργώντας τεράστιο ζήτημα στο οδικό δίκτυο του δήμου Δέλτα και στο περιβάλλον αλλά και οι 15.000 περίπου κάτοικοι των περιοχών αυτών δεν θα επιβαρυνθούν οικονομικά, γεγονός που θα συμβεί με την κατασκευή των πλευρικών διοδίων.
Περιπατητικό μονοπάτι από Καλοχώρι μέχρι το ανάχωμα
Ο αντιπεριφερειάρχης ενημέρωσε για τη δημιουργία μιας διαδρομής για περίπατο και ποδήλατο που συνδέει το Καλοχώρι με το χωμάτινο ανάχωμα. Το μονοπάτι κατασκευάστηκε μέσα στο Δέλτα Αξιού και έχει μήκος περίπου δύο χιλιομέτρων και χρησιμοποιείται από τους κατοίκους για περίπατο η περπάτημα με θέα από το γαλλικό ποταμό και τη λιμνοθάλασσα Καλοχωρίου.
Τα ρέματα Δενδροποτάμου και Βυρσοδεψίων
Η περιήγηση των δημοσιογράφων ξεκίνησε από το ρέμα Δενδροποτάμου όπου εκβάλει ο αγωγός φάντασμα της ΕΥΑΘ με τα ανεπεξέργαστα λήμματα. Όπως ανέφερε ο κ. Γιουτίκας το έργο για την επεξεργασία των λυμάτων, που σήμερα χύνονται στο κομμάτι του ανοιχτού ρέματος, από τον βιολογικό καθαρισμό της ΕΥΑΘ ήδη εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και η εταιρεία θα το υλοποιήσει. Αναφορικά με το σημείο όπου εκβάλλουν τα ρέματα Δενδροποτάμου και βυρσοδεψιών στο Θερμαϊκό ο Αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι τα βυρσοδεψία έχουν σταματήσει εδώ και χρόνια τη λειτουργία τους η περιοχή παραμένει ρυπασμένη με την Περιφέρεια να ετοιμάζει μελέτη για τις παρεμβάσεις αποκατάστασης που πρέπει να υλοποιηθούν. Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα μεγάλο έργο και εκτός από το ΕΣΠΑ αναζητούνται πόροι από το κράτος.
Πηγή: thessnews.gr