Αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των γραμμών του Δήμου Δέλτα.
Αγώνα δρόμου προκειμένου η αρχή του 2020 να βρει τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ στις γραμμές του ΟΑΣΘ, στην ύπαιθρο του νομού Θεσσαλονίκης, δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τις ημέρες αυτές γίνονται οι τελευταίες συζητήσεις μεταξύ υπουργείου και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την τελική μορφή της συμφωνίας ώστε να ακολουθήσει η υπογραφή της και εν συνεχεία η αποστολή της προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για τον αναγκαίο προσυμβατικό έλεγχο. Σύμφωνα με πληροφορίες κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει ως τις 10 Νοεμβρίου γεγονός που συνεπάγεται επιπλέον καθυστέρηση στην είσοδο του ΚΤΕΛ στις 25 γραμμές του ΟΑΣΘ.
Αρχική πρόθεση του υπουργείου ήταν η εκχώρηση αυτών των νέων γραμμών να ξεκινήσει την πρώτη του νέου έτους, ωστόσο, κάτι τέτοιο φαίνεται πολύ δύσκολο. Σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ θα μπουν στις γραμμές του ΟΑΣΘ, το νωρίτερο κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Η εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου θα γίνει σταδιακά και σε πλήρη ανάπτυξη και στις 25 γραμμές, θα γίνει από τις αρχές Μαρτίου.
Οι πιθανές αντιδράσεις του Συνδικάτου
Ένα από τα θέματα τα οποία απασχολούν το υπουργείο είναι οι τυχόν αντιδράσεις εκ μέρους του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ οι οποίοι διαφωνούν με την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου προς το ΚΤΕΛ. Αντιδράσεις οι οποίες μπορεί να είναι αγωνιστικές, με στάσεις εργασίας ή απεργίες, αλλά ενδεχομένως να εκδηλωθούν και με την άσκηση ένδικων μέσων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο προσανατολίζεται τη σύμβαση για την εκχώρηση των νέων λεωφορειακών γραμμών να την εμφανίσει ως προέκταση ή τροποποίηση της προηγούμενης σύμβασης η οποία είχε υπογραφεί τον Μάιο και αφορούσε έξι λεωφορειακές γραμμές. Με τον τρόπο αυτόν πιστεύεται ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα καθώς η πρώτη σύμβαση είχε λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στις προς εκχώρηση νέες 25 λεωφορειακές γραμμές θα προστεθεί και άλλη μία, η Νο 45 η οποία συνδέει τον ΚΤΕΛ Μακεδονία με το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής.
Εκατοντάδες αιτήσεις από οδηγούς
Πάντως τα τέσσερα ΚΤΕΛ τα οποία θα αναλάβουν την εκτέλεση αυτών των 26 λεωφορειακών γραμμών έχουν ήδη ξεκινήσει τις προετοιμασίες. Σύμφωνα με τον Στέφανο Τσόλη, πρόεδρο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που θα είναι και ο άμεσα συμβαλλόμενος με τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ, το προσεχές Σάββατο πρόκειται να συγκληθεί η γενική συνέλευση των μετόχων του ΚΤΕΛ για να εγκρίνει τη συμφωνία καθώς και την επένδυση για την αγορά των νέων λεωφορείων, την πρόσληψη οδηγών κ.ο.κ.
Στη συνέχεια το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει σε υπεκμίσθωση μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής, όπως είχε γράψει προ ημερών η Voria.gr. Από το σύνολο των 121 νέων λεωφορείων τα οποία θα μπουν σε αυτές τις 26 γραμμές τα 75 θα τα προμηθευτεί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα 46 τα άλλα τρία ΚΤΕΛ.
«Εμείς έχουμε εντοπίσει τα λεωφορεία που θα αγοράσουμε, αλλά δεν πρόκειται να προβούμε σε καμία κίνηση εάν προηγουμένως δεν λάβουμε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο», τονίζει ο κ. Τσόλης. Σημειώνει, ωστόσο, ότι το ΚΤΕΛ έχει ήδη κινήσει τη διαδικασία για την πρόσληψη οδηγών. «Θα χρειαστούμε περίπου 300 οδηγούς και μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρώσει ήδη 400 αιτήσεις», αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.