Η συνταγή για ένα επιτυχημένο λογότυπο


Η συνταγή για ένα επιτυχημένο λογότυπο

Ζούμε σε μια εποχή η οποία είναι <<παγιδευμένη>> στα δίχτυα της οικονομικής κρίσης, γεγονός που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων και δημιουργεί τον πανικό και τον τρόμο στους επενδυτές .Είναι προφανές ότι οι δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες προσπαθούν να επιβιώσουν οι επιχειρηματίες αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, έχουν εντάξει τις εταιρείες σε έναν μαραθώνιο ανταγωνισμού. Επομένως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση και προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν με ορθή και αποτελεσματική μέθοδο οποιαδήποτε ανταγωνιστική απειλή.
Ένα από τα πιο σημαντικά <<όπλα>> που διαθέτει μία επιχείρηση είναι η εταιρική της ταυτότητα, το λεγόμενο λογότυπο ή logo της. Το λογότυπο μεταφέρει την πρώτη εικόνα της εταιρείας στον υποψήφιο πελάτη και αυτός είναι ο κύριος λόγος που έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι στόχος του είναι να μεταφέρει την πρώτη καλή και με διάρκεια εντύπωση. Ουσιαστικά πρόκειται για την καρδιά της επιχείρησης καθώς εκφράζει την προσωπικότητά της, την φιλοσοφία της, το όραμά της, τους στόχους της και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Τι είναι αυτό όμως που κάνει το λογότυπο να παραμείνει χαραγμένο στο μυαλό μας;Για ποιόν λόγο θυμόμαστε όλοι το logo της Google, της Apple, της Nike ενώ από άλλες εταιρείες δεν μας έρχεται καν στο μυαλό; Ας δούμε 3 συμβουλές για την επίτευξη ενός επιτυχημένου λογότυπου:
1. Κατάλληλα χρώματα
Η επιλογή του σωστού χρώματος ίσως να φαντάζει εύκολη υπόθεση παρ ́όλα αυτά απαιτεί σκέψη και χρόνο. Αφενός το χρώμα που θα επιλέξετε θα πρέπει να διαφέρει από τα logo των ανταγωνιστών σας, αφετέρου θα πρέπει να αντιπροσωπεύει τον χαρακτήρα της εταιρείας ώστε να μεταφέρει το σωστό μήνυμα στον πελάτη. Το κάθε χρώμα επιδρά διαφορετικά στην ψυχολογία των ανθρώπων, για παράδειγμα το πράσινο δηλώνει υγεία, το κόκκινο εκφράζει δυναμικότητα, το μωβ βγάζει την κομψότητα. Υπάρχουν πολλοί κανόνες στην ψυχολογία των χρωμάτων, ένας από αυτούς είναι ότι δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε πάνω από 3 χρώματα στο logo σας.
2. Διαχρονικότητα
Θα έχετε παρατηρήσει τις τάσεις που αφορούν τον σχεδιασμό να αλλάζουν συνεχώς και ραγδαία, παρ ́όλα αυτά θα πρέπει να είστε σίγουροι πριν μπείτε στην διαδικασία να αλλάξετε το logo σας, καθώς αυτή η κίνηση ίσως να αποδειχτεί μη αποτελεσματική. Ο πελάτης χρειάζεται χρόνο για να γνωρίσει και να απομνημονεύσει το λογότυπο. Σκεφτείτε για παράδειγμα το σύμβολο της Coca Cola το οποίο παραμένει σταθερό και διαχρονικό εδώ και πολλά χρόνια. Είναι σημαντικό λοιπόν να διατηρήσετε το design σε μια κλασσική και σίγουρη μορφή ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διατήρησης στον χρόνο.
3. Απλότητα
Η απλότητα αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς παράγοντες για την υλοποίηση ενός επιτυχημένου λογότυπου. Όσο πιο απλό είναι το μήνυμα που μεταφέρει το logo στους υποψήφιους
πελάτες τόσο πιο άμεση είναι η σύνδεσή του με την εικόνα της εταιρείας. Για παράδειγμα ένα περίπλοκο σχήμα μπορεί να μεταφέρει και ένα περίπλοκο μήνυμα στον πελάτη για την επιχείρηση. Παραδείγματα επιτυχημένων εταιρειών όπου κυριαρχεί η απλότητα στα σύμβολά τους είναι η Adidas,η Nike,η Apple κλπ.
Επομένως είναι προφανές ότι είτε είστε ένας εξειδικευμένος επιχειρηματίας είτε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης με ελάχιστη εμπειρία στο μάρκετινγκ είτε ακόμη και αν είστε freelancer πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο στον σχεδιασμό του logo σας. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για την εικόνα της επιχείρησής σας και αποτελεί ένα στοιχείο το οποίο μπορεί να σας κάνει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας και να σας οδηγήσει στον δρόμο της επιτυχίας.
Κωνσταντίνα Ζαφειρίδου
Freelancer Φωτογράφος
Φοιτήτρια στο τμήμα Ανάπτυξη και Διοίκηση Αγροτικών Επιχειρήσεων, στο Αλεξάνδρειο
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης