Κι ενώ η περιπέτεια του μετρό συνεχίζεται, κάποια πράγματα στην πόλη αρχίζουν δειλά δειλά να επανέρχονται σταδιακά στην προτέρα κατάσταση
Ήταν 13 Δεκεμβρίου του 2007, οκτώ το βράδυ, όταν δύο από τις βασικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης άλλαζαν καθεστώς και από διπλής κατεύθυνσης, γίνονταν μονόδρομοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις εργασίες για την κατασκευή του σταθμού Δημοκρατίας του μετρό Θεσσαλονίκης.
Έτσι, εν μία νυκτί, κατά κυριολεξία, η 26ης Οκτωβρίου και η Δωδεκανήσου έγιναν μονόδρομοι, η πρώτη με κατεύθυνση την άνοδο από την οδό Πολυτεχνείου προς την πλατεία Δημοκρατίας και η δεύτερη, σε αντίστροφη ροή, στην κάθοδο από την οδό Εγνατία έως την οδό Πολυτεχνείου. Ουδείς, βεβαίως, φανταζόταν τότε ότι αυτή η προσωρινή λύση θα διαρκούσε δεκαπέντε και πλέον χρόνια καθώς, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, το μετρό επρόκειτο να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε λειτουργία, το 2012!
Κι ενώ στο μεταξύ η περιπέτεια του μετρό συνεχίζεται, κάποια πράγματα στην πόλη αρχίζουν δειλά δειλά να επανέρχονται σταδιακά στην προτέρα κατάσταση, τουλάχιστον σε ότι αφορά την κατάσταση επί της επιφάνειας. Έτσι, λίγο πριν από τις γιορτές παραδόθηκε, έπειτα από πολλά χρόνια σε κυκλοφορία το τμήμα της οδού Αγίας Σοφίας, από την οδό Εγνατία έως την ομώνυμη πλατεία. Νωρίτερα, είχαν απελευθερωθεί οι δρόμοι γύρω από τα εργοτάξια στο σταθμό Σιντριβάνι, στην πλατεία Δημοκρατίας και παλαιότερα και σε τμήμα της Δελφών.
Η επόμενη επαναφορά στην προτέρα κατάσταση θα αφορά την αμφιδρόμηση της οδού 26ης Οκτωβρίου, όπως ακριβώς ήταν δηλαδή, έως το 2007. Την περίοδο αυτή βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές εργασίες και υπολογίζεται ότι, το αργότερο έως τις αρχές Απριλίου, και σίγουρα πριν από το Πάσχα, η 26ης Οκτωβρίου θα γίνει και πάλι διπλής κατεύθυνσης, στο τμήμα της από την οδό Πολυτεχνείου έως την πλατεία Δημοκρατίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, παράλληλα με τις εργασίες που είναι σε εξέλιξη, η Αττικό Μετρό έχει αποστείλει και τα σχετικά έγγραφα προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης προκειμένου να δοθούν οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις όσον αφορά τις κυκλοφοριακές αλλαγές που θα επιφέρει η αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου.
Σημαντικότερη απ’ όλες θα είναι η δυνατότητα δεξιάς στροφής, από την πλατεία Δημοκρατίας (όσων έρχονται από την οδό Μοναστηρίου), προς την οδό Πολυτεχνείου, καθώς και η κάθοδος στην 26ης Οκτωβρίου για όσους έρχονται από τον οδό Λαγκαδά. Με το σημερινό καθεστώς οι οδηγοί από τις δύο αυτές κατευθύνσεις είναι υποχρεωμένοι σε μία περιπορεία ώστε να φτάσουν στην οδό Πολυτεχνείου, μέσω της καθόδου από την Δωδεκανήσου. Έτσι, αναμένεται να υπάρξει μερική μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην Δωδεκανήσου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η Δωδεκανήσου αναμένεται, προς το παρόν τουλάχιστον, να παραμείνει μονόδρομος.
Βεβαίως, η αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, προκειμένου να καταστεί λειτουργική, απαιτείται συνεχής αστυνόμευση. Σε διαφορετική περίπτωση ο δρόμος θα είναι απροσπέλαστος. Ενδεικτική είναι η σημερινή κατάσταση όπου συχνά, ιδιαιτέρως έως τις μεσημεριανές ώρες που λειτουργούν τα Δικαστήρια, η 26ης Οκτωβρίου διαθέτει συχνά μόνον μία λωρίδα κυκλοφορίας εξ αιτίας των δεκάδων παράνομων σταθμεύσεων. Αυτό αναμένεται να επιδεινωθεί έτι περαιτέρω όταν ο δρόμος θα γίνει διπλής κατεύθυνσης.