Ποιους τομείς αφορούν;
Με επενδύσεις 3,6 εκατ. ευρώ, οι οποίες είναι ενταγμένες στον Αναπτυξιακό Νόμο, συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία η PELOPAC, μια εταιρεία που μεταποιεί αγροτικά προϊόντα και παράγει ελληνικά και μεσογειακά τρόφιμα (ελιές, antipasti, dips, snacks). Στόχος του επενδυτικού προγράμματος είναι τόσο η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων όσο και η αύξηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της εταιρείας. Μέσα στο 2021 το 1,5 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την επέκταση των εγκαταστάσεων της εταιρείας που βρίσκονται στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου, ενώ ένα εκατ. ευρώ έχει ήδη διατεθεί για την προμήθεια πρόσθετου σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού.
Όλα αυτά, που αποτελούν μία ακόμη απόδειξη της δυναμικής του αγροδιατροφικού κλάδου στη Β. Ελλάδα, συμβαίνουν στον απόηχο του 2020, το οποίο ο επικεφαλής της PELOPAC Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης χαρακτηρίζει ως «η χρονιά των μεγάλων αναταράξεων». Όπως σημειώνει, η εικόνα των διαφόρων καναλιών πωλήσεων ήταν μικτή. Για παράδειγμα τα προϊόντα που προορίζονται για κατανάλωση στα μέσα μεταφοράς –αεροπλάνα, τρένα, πλοία- ή όσα διατίθενται στις επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας –εστιατόρια, ξενοδοχεία κ.λπ.- είχαν κατά τη διάρκεια του έτους, για μεγάλα διαστήματα, δραματική πτώση πωλήσεων. Αντίθετα οι συσκευασίες που προορίζονται για το λιανεμπόριο –κυρίως τα ράφια των σούπερ μάρκετ- κατέγραψαν μεγάλη αύξηση. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν βέβαια θετικό, κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι η PELOPAC είναι μία από τις λίγες ελληνικές εταιρείες τροφίμων που εξάγουν σε ποσοστό 100% την παραγωγή τους και μάλιστα κυρίως σε τρίτες –εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης- ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ που απορροφούν το 65% της παραγωγής, η Βρετανία, η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και οι Σκανδιναβικές χώρες. Το 2020 ο κύκλος εργασιών της PELOPAC, η οποία απασχολεί 200 εργαζομένους, διαμορφώθηκε σε 25 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά περίπου 30%, έναντι των 19 εκατ. ευρώ του 2019. «Έχουμε επίγνωση της ρευστής κατάστασης που θα επικρατήσει στον πλανήτη λόγω της πανδημίας και το 2021 και γι’ αυτό πρώτιστος στόχος μας είναι να σταθεροποιηθούμε και φέτος στα υψηλά επίπεδα πωλήσεων του 2020» σημειώνει ο Κ. Κωνσταντινίδης, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι οι αβεβαιότητες του 2021 είναι διαφορετικές από αυτές της περασμένης χρονιάς και γι’ αυτό πρέπει να παρακολουθούμε πολύ στενά τις εξελίξεις για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε άμεσα».
Μιλώντας ιδιαίτερα για τις ΗΠΑ, μια αγορά που πολλοί στην Ελλάδα θεωρούν δύσκολη, ο κ. Κωνσταντινίδης επισημαίνει με την εμπειρία 25 και περισσότερων ετών –η PELOPAC πουλάει στις ΗΠΑ από το 1994- ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα διαφορετικό περιβάλλον απ’ ότι στην Ευρώπη. Όπως λέει χαρακτηριστικά «είναι κατακερματισμένη, έχει πολύπλοκες διαδικασίες και υψηλές απαιτήσεις», οπότε –συμπληρώνει- όποιος ασχοληθεί πρέπει να είναι αποφασισμένος να επιμείνει και να ξοδέψει μεγάλες ποσότητες ενέργειας.
*Φωτογραφία Αρχείου
Με πληροφορίες από: voria.gr