Διαβάστε την συνέντευξη του Θεόδωρου Βαλάρη στο DeltaNews
DN: Κύριε Βαλάρη, συμμετείχατε στην διοίκηση του Δήμου Δέλτα την περίοδο 2019 – 2023, παρόλο που ήσασταν υποψήφιος με παράταξη διαφορετική από αυτή του εν ενεργεία Δημάρχου. Πώς προέκυψε αυτό;
Β: Πράγματι στις τελευταίες δημοτικές εκλογές δεν ήμουν υποψήφιος με την παράταξη του εν ενεργεία Δημάρχου.
Ωστόσο το σύστημα της απλής αναλογικής που εφαρμόστηκε προωθούσε τις συνεργασίες προκειμένου να υπάρχει μια λειτουργική διοίκηση για τους Δήμους.
Δε θα μπορούσα να σταθώ αδιάφορος και να βλέπω το δήμο να κάνει βήματα προς τα πίσω και την καθημερινότητα όλων να γίνεται δυσκολότερη. Άλλωστε προτιμώ τη δράση από την αδράνεια και το να είμαι χρήσιμος στους συντοπίτες μου.
Έτσι προέκυψε και η συμμετοχή μου στη διοίκηση.
DN: Αρχικά αναλάβατε τη θέση του Αντιπροέδρου της ΔΕΥΑΔΔ. Πώς ήταν τα πράγματα εκεί;
Πράγματι ο πρώτος τομέας ευθύνης μου ήταν στη ΔΕΥΑΔΔ.
Η κατάσταση στην επιχείρηση ήταν οικτρή. Ένα μεγάλο χρέος είχε συσσωρευτεί, πνίγοντας τους δημότες, λογαριασμοί δεν εκδίδονταν σωστά, ενώ και οι υποδομές είχαν σοβαρά προβλήματα.
Ως Αντιπρόεδρος, να σημειωθεί πως η θέση ήταν άμισθη, προσπάθησα από την πρώτη στιγμή να ενημερωθώ ενδελεχώς για τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η επιχείρηση και σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς να προτείνω τις καλύτερες δυνατές λύσεις.
Αν και το διάστημα που υπηρέτησα εκεί ήταν σύντομο προσπάθησα η παρουσία μου να είναι χρήσιμη και να έχω μια αγαστή συνεργασία με όλους.
Πιστεύω πως το πέτυχα στα μέτρα των δυνατοτήτων και των συνθηκών.
DN: Μετά το πέρασμά σας από τη ΔΕΥΑΔΔ αναλάβατε τη θέση του Προέδρου της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής.
Πώς ήταν η κατάσταση όταν παραλάβατε;
Η Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή έχει ως πεδίο ευθύνης της τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Δέλτα.
Όπως καταλαβαίνετε πρόκειται για ένα ευαίσθητο κομμάτι, καθώς αφορά μικρά παιδιά.
Όταν ανέλαβα η κατάσταση ήταν πολύ άσχημη.
Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα στο επίπεδο της συντήρησης (ελαιοχρωματισμοί, αλλαγές κουφωμάτων κτλ), στη διευθέτηση των αύλειων χώρων, ενώ υπήρχαν και θέματα στέγασης των μαθητών και ανάγκες δημιουργίας νέων αιθουσών.
Την ίδια ώρα τα σχολεία χρειάζονταν ενίσχυση στον τεχνολογικό τους εξοπλισμό και υποστήριξη στις δράσεις και τα προγράμματα που αναλάμβαναν.
DN: Ποιες ενέργειες πραγματοποιήσατε αφού αναλάβατε τα καθήκοντά σας;
Πρώτα – πρώτα φρόντισα να ενημερωθώ από τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς μας για την κατάσταση των σχολικών μονάδων, των οποίων την ευθύνη έχει η επιτροπή.
Οι εκπαιδευτικοί μας είναι εξαίρετοι λειτουργοί, έχουν μεγάλο& ειλικρινές ενδιαφέρον για τα παιδιά και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθημερινά παρά τις δυσκολίες.
Έδωσα άμεσα βάση στην αποκατάσταση των υποδομών εντός των σχολικών μονάδων έτσι ώστε αυτές να καταστούν λειτουργικές & ασφαλείς για μαθητές & εκπαιδευτικούς.
«Τρέξαμε» ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ελαιοχρωματισμών όλων των σχολικών μονάδων ευθύνης μου, ενώ ταυτόχρονα προσπαθήσαμε να αποκαταστήσουμε τις βλάβες εντός των κτιρίων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στο ίδιο πλαίσιο προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε τα μαθήματα να πραγματοποιούνται με σύγχρονα μέσα και την ίδια στιγμή να διευκολύνουμε τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση του λειτουργήματός τους.
Ιδιαίτερη μέριμνα επιδείξαμε για τους αύλειους χώρους των σχολείων.
Με βάση τις δυνατότητες μας φροντίσαμε για τον εξοραϊσμό των αύλειων χώρων πραγματοποιώντας δενδροφυτεύσεις, φροντίζοντας το πράσινο, τοποθετώντας παγκάκια όπου ήταν αναγκαίο και φροντίζοντας έτσι ώστε όλες οι σχολικές μονάδας να έχουν χώρους κατάλληλους για την άθληση και το παιχνίδι των μικρών μαθητών.
Την κρίσιμη περίοδο της covid-19 προχωρήσαμε σε ένα πρόγραμμα τακτικών απολυμάνσεων των σχολικών μονάδων, ενώ φροντίσαμε έτσι ώστε να παρέχουμε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τα αναγκαία μέτρα προστασίας, έτσι ώστε το μάθημα να πραγματοποιείται ομαλά και με ασφάλεια.
Προσπαθώντας να προσφέρουμε σε γονείς και μαθητές τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια πιέζουμε τόσο για την αύξηση των αριθμού των σχολικών καθαριστριών, όσο και για την πρόσληψη σχολικών τροχονόμων στο Δήμο Δέλτα.
Το κρίσιμο ζήτημα των σχολικών αιθουσών το διαχειριστήκαμε είτε με την τοποθέτηση λυόμενων είτε με το «σπάσιμο» μεγάλων αιθουσών που δε χρησιμοποιούνταν σε μικρότερες προκειμένου να στεγαστούν οι μαθητές μας.
Στάθηκα στο πλευρό των μαθητών και εκπαιδευτικών και προσπάθησα να τους ενισχύσω τόσο στα προγράμματα που αναλάμβαναν τα σχολεία, όσο και στις δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα ή στις δράσεις ανάπτυξης των καλλιτεχνικών & αθλητικών ενδιαφερόντων τους.
Σαφώς δεν πέτυχα όσο θα ήθελα, ούτε όσα έχει ανάγκη η σχολική κοινότητα.
Υπάρχουν πάρα πολλά και σημαντικά ακόμα να γίνουν.
Άλλωστε τίποτα δεν είναι αρκετό όταν πρόκειται για τα παιδιά μας.
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα από καρδιάς να ευχαριστήσω τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους εκπαιδετικούς, διότι δίχως τη δική τους αρωγή και ενδιαφέρον τίποτα δε θα μπορούσε να γίνει. Η συνεργασία μας υπήρξε άψογη.
DN: Γιατί επιλέξατε να κατέλθετε σε αυτές τις εκλογές με το συνδυασμό «Νέα Πορεία για το Δήμο Δέλτα» και τον Ιορδάνη (Νάκο) Δημητριάδη;
Ο Δήμος Δέλτα είναι ένας δήμος με τεράστιες προοπτικές αλλά και πάρα πολλά προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης.
Για να συμβεί αυτό χρειάζεται ένας Δήμαρχος με γνώση, εντιμότητα, όρεξη για δουλειά, δυναμισμό και όραμα.
‘Ένα τέτοιος Δήμαρχος έλειπε από το Δήμο Δέλτα.
Με τον Ιορδάνη Δημητριάδη μας ενώνει το όραμα για έναν Δήμο εξωστρεφή, παραγωγικό, με κοινωνικό πρόσωπό, που θα έχει στο κέντρο του τον άνθρωπο.
Στο πρόσωπό του συγκεντρώνει όλες τις αρετές που προανέφερα, τις οποίες ενισχύει η μεγάλη του εμπειρία στην αυτοδιοίκηση.
Για όλους αυτούς τους λόγους αποφάσισα να συστρατευτώ μαζί του.