Ψυχική φροντίδα την εποχή του COVID – 19: Όταν έρχεται το άγχος του μετά…


Αυτό το διάστημα της αναγκαστικής εσωστρέφειας πολύ συχνά πλημμυρίζουμε από σκέψεις για την μετά τον κοροναϊό εποχή, συζητάμε σενάρια και προβλήματα που πιθανά να προκύψουν όταν με το καλό η πανδημία φτάσει στο τέλος της.

Εύλογα ερωτήματα που μας απασχολούν είναι:

Τι θα γίνει; Πόσο καιρό θα πάρει; Πότε θα τελειώσει; Μήπως ξεμείνουμε από τα βασικά αγαθά; Μήπως δεν θα έχουμε χρήματα; Μήπως δεν θα έχουμε δουλειά; Μια ατελείωτη λίστα…

Κατακλυζόμαστε από συναισθήματα άγχους και ανασφάλειας για το «τι μέλλει γενέσθαι», ανησυχούμε διαρκώς για το μέλλον. Το αίσθημα μη ελέγχου της ζωής μας γιγαντώνεται.

Αν, όμως, στραφούμε προς τα έξω, και παρατηρήσουμε προσεκτικά, θα δούμε ότι ο κόσμος μας, και επομένως και οι ζωές μας, πάντα υπήρξε αβέβαιος. Ποτέ δεν ελέγχαμε τη ζωή μας στο βαθμό που πιστεύαμε ότι γινόταν. Ακόμη και στις ασφαλείς κοινωνίες σαν τις δικές μας, πάντα προκύπτουν γεγονότα που μας ξαφνιάζουν.

Η πρόοδος της επιστήμης μας δημιούργησε την ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον. Έτσι υποτιμούμε συστηματικά τα σημάδια ότι ακόμη και οι πιο αντικειμενικές προβλέψεις με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες συχνά αποτυγχάνουν στην πρόβλεψη του μέλλοντος.

Η νοοτροπία μας είναι να ζούμε περισσότερο στο αύριο και λιγότερο στο τώρα, να κάνουμε σχέδια και να στήνουμε προγράμματα για το μέλλον.

Μια ιδέα, που μπορεί να βοηθήσει κάποιους από εμάς να συμφιλιωθούμε με την ανησυχία μας, είναι η αποδοχή αυτής της αβεβαιότητας του κόσμου που μας περιβάλλει.

Σίγουρα η αποδιοργάνωση της καθημερινότητας μας εντείνει το αίσθημα μη ελέγχου πάνω στη ζωή μας. Μια υποτυπώδης οργάνωση της κάθε μέρας ίσως μπορεί να μας βοηθήσει.

Όταν έρχεται το άγχος του μετά, ας επικεντρωθούμε στο σώμα μας, είναι κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε περισσότερα από άλλα. Ας το ακούσουμε. Πότε αναστατώνεται; Πότε αναστενάζει; Όταν ακούμε πολλές αρνητικές ειδήσεις; Όταν βλέπουμε πολύ τηλεόραση; Όταν διαβάζουμε πολλές αναρτήσεις για το θέμα; Όταν συζητάμε για πολύ ώρα με τους άλλους για αυτό;

Όταν έρχεται το άγχος του μετά, ας εστιάσουμε στην αναπνοή μας και ας προσπαθήσουμε να χαλαρώσουμε. Κι αν δεν τα καταφέρνουμε ας μιλήσουμε με κάποιον που μπορεί να μας υποστηρίξει.

 

Χριστίνα Κουκουρίκη

Ψυχολόγος,

Βοήθεια στο Σπίτι Δομή Ανατολικού- Χαλάστρας,

Κοινωνικός Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Δέλτα

 

Καθημερινά 8:00- 14:00 στα τηλέφωνα : 2313337723/ 2310796868

Τηλεφωνική ψυχολογική υποστήριξη σε ενήλικες και νέους από επαγγελματίες υγείας τον δομών του Κοινωνικού Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Δέλτα (Ψυχολόγο, Κοινωνική Λειτουργό).

Μάθετε περισσότερα γι αυτή την πρωτοβουλία σε αυτόν τον σύνδεσμο

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ