Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί και οι ιδιοκτήτες. Πώς γίνονται διαγραφές και μεταβιβάσεις. Τι ισχύει σε κλοπή. Τι κάνουν όσοι έλαβαν ειδοποιητήριο.
Μέσα στον Φεβρουάριο, αλλά σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα κάνει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, διαδικασία που αιφνιδίως θα γίνεται δύο φορές κάθε έτος, σε ημερομηνίες που δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων.
Ενόψει αυτού η ΑΑΔΕ εξέδωσε αναλυτικό οδηγό με όσα πρέπει να ξέρει ο ιδιοκτήτης οχήματος.
Ο Πληροφοριακός Οδηγός αφορά τόσο τους κατόχους οχημάτων, που έλαβαν ειδοποιητήρια ανασφάλιστου οχήματος κατά τον διασταυρωτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την 06.06.2017, όσο και εκείνους που ενώ δεν έλαβαν ειδοποιητήρια στο πλαίσιο της πρώτης διασταύρωσης, αλλά γνωρίζουν ότι ανήκουν σε μία από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στον Οδηγό και θα πρέπει να φροντίσουν, ώστε να μην εντοπιστούν ως ανασφάλιστα τα οχήματά τους στους επόμενους διασταυρωτικούς ελέγχους.
Η πρώτη διασταύρωση πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2017. Διαπιστώθηκε ότι κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017 μέχρι σήμερα, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκατ. ασφαλισμένων οχημάτων στην Ελλάδα.
Ωφέλιμο, γιατί μειώθηκε δραστικά ο δημόσιος κίνδυνος από την κυκλοφορία στους δρόμους τόσο μεγάλου αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων.
Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και μια σειρά αστοχιών που οφείλονται τόσο σε εσωτερικές διοικητικές αδυναμίες -που ξεκινούν αρκετά χρόνια πριν-, όσο και στην κακή ενημέρωση ή αμέλεια των πολιτών.
Παράλληλα η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση ήταν η αφορμή ώστε η δημόσια διοίκηση να αναλάβει πρωτοβουλίες αλλαγής του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, ώστε να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να διορθώσουν την «εικόνα» του οχήματός τους, όπως αυτή τηρείται στο Μητρώο Οχημάτων.
Επίσης αναπτύχθηκε έντονη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, με σκοπό την αναβάθμιση της επικοινωνίας των πληροφοριακών συστημάτων που παρακολουθούν και ενημερώνουν την κατάσταση και τον κύκλο ζωής κάθε οχήματος.
Ελπίζουμε η συνεργασία αυτή και ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών θα βοηθήσει στον περιορισμό της γραφειοκρατίας και της προσέλευσης των πολιτών στις Δ.Ο.Υ., για τη δήλωση γεγονότων που σχετίζονται με την ιδιοκτησία οχήματος που έχουν προηγουμένως δηλώσει σε άλλη δημόσια υπηρεσία.