Καθυστερεί η εκχώρηση των 25 γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ


Ποιοι λόγοι προκαλούν την καθυστέρηση;

Από μέρα σε μέρα κι από βδομάδα σε εβδομάδα πάει η υπόθεση της εκχώρησης των επιπλέον 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες , το Ελεγκτικό Συνέδριο στο οποίο εκκρεμεί το σχέδιο σύμβασης για την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου πρόκειται να συνέλθει σε διάσκεψη την προσεχή Δευτέρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τελική απόφαση δεν αναμένεται πριν από το τέλος της επόμενης εβδομάδας.

Υπενθυμίζεται ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο έχει στα χέρια του ήδη εδώ και περίπου δύο μήνες το σχέδιο σύμβασης, κι ενώ υπήρξε θετική γνώμη από τον αρμόδιο εισηγητή, εντούτοις, ανέβαλε τη λήψη απόφασης, ζητώντας περαιτέρω στοιχεία σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος του ΟΑΣΘ, προκειμένου να τεκμηριώνεται ο κατ’ επείγον χαρακτήρας που να δικαιολογεί την απ’ ευθείας ανάθεση του έργου στα ΚΤΕΛ. Τα στοιχεία αυτά εστάλησαν πριν από περίπου δέκα μέρες στο Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον αναμένεται η τελική κρίση του.

Στο μεταξύ, όμως, τα συνεργεία του ΟΑΣΘ, προχωρούν στην εγκατάσταση εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων στα λεωφορεία τα οποία έχουν πάρει τα τέσσερα ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανά ημέρα τοποθετούνται μηχανήματα σε τέσσερα έως έξι λεωφορεία. Μέχρι χθες είχαν τοποθετηθεί εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα σε περίπου 25 οχήματα, κυρίως του ΚΤΕΛ Σερρών.

Καθυστέρηση και για τα μεταχειρισμένα

Μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται και στις διαδικασίες για τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων. Η σχετική διακήρυξη είναι έτοιμη από τα τέλη του 2019 όμως ο διαγωνισμός ακόμη δεν έχει βγει στον αέρα. Αιτία, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το γεγονός ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει εγκρίνει ακόμη και δεν έχει υπογράψει την απαιτούμενη πίστωση η οποία υπερβαίνει τα 12 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει κάνει τις σχετικές διερευνητικές επαφές με εταιρείες από τις οποίες μπορεί να προμηθευτεί μεταχειρισμένα οχήματα, ωστόσο, αναμένει το πράσινο φως από το υπουργείο και φυσικά, την έγκριση των αναγκαίων πιστώσεων προκειμένου να προχωρήσει. Υπό αυτά τα δεδομένα, μισθωμένα λεωφορεία, στην καλύτερη περίπτωση, δεν μπορούν να ενισχύσουν το στόλο του ΟΑΣΘ πριν από το τέλος Μαΐου, αρχές Ιουνίου.