Τοποθέτηση του Γιώργου Αρβανιτίδη στο νομοσχέδιο για του ΥΠΕΝ για το νερό


Η Κυβέρνηση παραμένει ανεπίδεκτη μαθήσεως από τις κρίσεις και τα θέματα ασφαλείας στα δίκτυα, ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την διαχείριση του νερού και των αποβλήτων με την μεταφορά τους στην….ΡΑΕ

Τις έντονες διαφωνίες του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για τον τρόπο και το χρόνο που κατατέθηκε το Πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ καθώς και την ουσιαστική του αντίθεση επί της αρχής στις ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου, εξέφρασε μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπήο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Αρβανιτίδης.

 

3 Νομοσχέδια στη συσκευασία του ενός με διαδικασίες προσχηματικής διαβούλευσης – παρωδία.

Η Κυβέρνηση μέσα σε 10 ημέρες επιχείρησενα περάσει σχεδόν 300 άρθρα κρίσιμων ενεργειακών και περιβαλλοντικών ρυθμίσεων…στο φτερό! Και αυτό, «υποτιμώντας κάθε έννοια δημόσιας Διαβούλευσης και καλής νομοθέτησης καθώς δόθηκαν μόνο 4 ημέρες σε διαβούλευση για το μισό σχεδόν νομοσχέδιο».

 

  1. Απαράδεκτη μεταφορά της εποπτείας και της κοστολόγησης-τιμολόγησης του νερού στη ΡΑΕ με ρυθμίσεις εν κρυπτώ-Ετοιμάζεται η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης ύδρευσης;

Οι διαγνώσεις για τα προβλήματα στη διαχείριση του νερού στη χώρα μας έχουν γίνει εδώ και χρόνια και είναι σε όλους γνωστά. Από την έλλειψη συντήρησης των δικτύων, έως τις απώλειες νερού στα δίκτυα ύδρευσης (πάνω από 20%) μέχρι την κακή κατάσταση των αγροτικών δικτύων άρδευσης, όλα, οδηγούν στην υπερκατανάλωση νερού με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και η κυβερνητική λύση έρχεται με τη μετονομασία της Ρ.Α.Ε. σε Ρ.Α.Α.Ε.Υ.  (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων) και την ανάληψη από πλευράς της του ελέγχου των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης των αποβλήτων. Όλα, οδηγούν στον τελικό στόχο που είναι η αλλαγή για το ποιος αποφασίζει την τιμολόγηση του τόσο πολύτιμου αγαθού, του νερού με κίνδυνο να δούμε αδικαιολόγητες αυξήσεις στο κόστος του. Πολλά και κρίσιμα τα ερωτήματα από τις επιλογές της κυβέρνησης κι ανάμεσά τους η εύλογη απορία γιατί δεν ενισχύονται οργανωτικά και διοικητικά οι Δ.Ε.Υ.Α. (κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με ανταποδοτικότητα). Την ίδια ώρα, όλες οι ρυθμίσεις για τη «μεγάλη» αυτή μεταρρύθμιση, καταρτίστηκαν εν κρυπτώ καθώς δεν μετείχε κανένας θεσμικός φορές όπως οι ΔΕΥΑ, οι ΔΗΜΟΙ ή οι ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια πολύ αρνητική θεσμική εξέλιξη για τον τομέα παροχής υπηρεσιών ύδατος.

 

  1. Θολώνει το τοπίο στις Ενεργειακές Κοινότητες με αλλαγές στην φύση και την λειτουργία τους.

Την ώρα που στη χώρα  υπάρχουν ήδη περίπου 1400 Ενεργειακές Κοινότητες, η Κυβέρνηση θεσμοθετεί δύο νέους τύπους Ενεργειακών Κοινοτήτων, τις Κοινότητες Ανανεώσιμης Ενέργειας (ΚΑΕ) και τις Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών (ΕΚΠ). Αντί λοιπόν να ομαλοποιηθεί η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς θα έχουμε τρείς τύπους Ενεργειακών Κοινοτήτωνπου θα λειτουργούν με εντελώς διαφορετικό καθεστώς και νομικό πλαίσιο δημιουργώντας έτσι ένα θολό τοπίο και μία γενική σύγχυση. Και το χειρότερο, «ένα εργαλείο για τον εκδημοκρατισμό της ενέργειας, που αποτελεί το βασικό μέσο για να δοθεί η παραγωγή στα χέρια των πολιτών, μετατρέπεται σε εργαλείο των επιχειρήσεων οποιουδήποτε μεγέθους». Παράλληλα, έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση η ενσωμάτωση πολύ σημαντικών ενεργειακών οδηγιών της Ε.Ε. (2018/2001 και 2019/944), με αλλαγές στα καθεστώτα στήριξης των Α.Π.Ε.και ρυθμίσεις για τους αυτοπαραγωγούς. Αλλά πώς περιμένουμε να προχωρήσει η αυτοπαραγωγή και η εξοικονόμηση ενέργειας όταν χωρίς έξυπνους μετρητές δεν μπορεί να μετρηθεί σε πραγματικό χρόνο ούτε η παραγωγή, ούτε η κατανάλωση ενέργειας ;Στην εποχή της «ψηφιακής επανάστασης» οι έξυπνοι μετρητές υπάρχουν μόλις στο 3% των ελληνικών νοικοκυριών, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη το ποσοστό προσεγγίζει το 60%.

 

  1. Πλήθος φωτογραφικών προεκλογικών διατάξεων.

Υπάρχουν διάσπαρτες, πληθώρα πελατειακών ρυθμίσεων προεκλογικού τύπου, όπως ενδεικτικά και μόνο:

  • Προσλήψεις στον ΔΑΠΕΕΠ κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης.
  • Δημιουργία προσωπικού πολλαπλών ταχυτήτων στη ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ.
  • Διευκόλυνση της δόμησης σε ζώνη μικρότερη των 100 μ. από τη γραμμή αιγιαλού.
  • Υλοποίηση οικοδομικών αδειών σε μη δασικού χαρακτήρα προστατευόμενες περιοχές κλπ.